heart icon

Líbí se vám naše práce?

Podpořte web AutismPort a pomozte společně s námi světu porozumět autismu a lidem s autismem porozumět světu.

Vaší pomoci si velmi vážíme.

Pomůžu vám
Autismport
0
Všechny novinky
NovéPřečtené
      další aktuality
      další aktuality
      • aktuality
      • o autismu
        Typické projevy Typické projevyPříčiny autismu Příčiny autismuMozek MozekDiagnostika DiagnostikaAutismus v číslech Autismus v číslechPřidružené obtíže Přidružené obtížePodpora a služby Podpora a službyRodina RodinaTerapie TerapieVzdělávání VzděláváníSelfadvokacie SelfadvokacieZdraví ZdravíSpánek Spánek
      • časté dotazy
         Intervence, terapie a léčbaVzdělávání VzděláváníVztahy v rodině, výchova a komunikace Vztahy v rodině, výchova a komunikaceSociální služby Sociální službyZaměstnání ZaměstnáníSociální a finanční podpora Sociální a finanční podporaZdravotní problematika Zdravotní problematikaOdpovědi lidí s autismem Odpovědi lidí s autismemJiné Jiné
      • místa podpory
      • testy
      0
      Všechny novinky
      NovéPřečtené
          další aktuality
          další aktuality
           napište nám
           podpořte nás

          Máte námět na vylepšení, něco Vám nefunguje, nebo nám chcete pouze něco vzkázat? Napište nám

          This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

          NAPIŠTE NÁM
          kontaktyo projektuautořiPrávní informaceDotazník
          nastavení cookies
          cookies
          © 2025 Národní ústav pro autismus, z.ú.,
          všechna práva vyhrazena
          Preference cookies: pro nejpohodlnější prohlížení webu
          Aby naše webové stránky zůstaly tak, jak je znáte, potřebujeme od Vás souhlas se zpracováním souborů cookies tj. malých souborů, které se Vám ukládají v prohlížeči. Slibujeme, že Vaše data u nás budou v bezpečí.

          Nechcete-li i přes to uchovávání dat povolit, stačí .
          Technické, pro základní funkčnost stránek
          Nutné cookies pro správnou funkčnost webu. Data se automaticky mažou po Vašem odchodu.
          Analytické, pro analýzu a optimalizaci webu
          Abychom byli schopni pro Vás stránky optimalizovat a zpříjemnit tak Vaši návštěvu. Díky těmto datům víme, co Vás na stránce nejvíce a nejméně zaujalo. Tento sběr je plně anonymní.
          Preferenční, pro zobrazení stránek na míru
          Díky preferenčím cookies Vám dokážeme stránky zobrazit např. ve Vašem jazyce, nebudete tedy muset zbytečně překlikávat.
          Marketingové, pro zkrocení nerelevantní reklamy
          Díky souhlasu s touto částí jsme schopni zobrazovat reklamu na naše produkty. Nebude Vás tedy pronásledovat otravná nerelevantní reklama.
          Více o uchovávání souborů cookies
          1. Domů
          2. Testy
          3. ASSQ

          ASSQ

          Screeningový dotazník projevů autistického spektra (Autism Spectrum Screening Questionnaire, ASSQ)

          ASSQ je screeningový dotazník cílený na záchyt projevů Aspergerova syndromu (AS) a mírnějších forem autismu. ASSQ zachycuje rysy autismu u osob s poruchou autistického spektra včetně symptomů a jemnějších odchylek v sociální oblasti. Dotazník není určený k diagnostickým účelům, cílem ASSQ tedy není stanovit diagnózu, ale identifikovat co nejdříve jedince s podezřením na poruchu autistického spektra. Stal se jedním z nejpoužívanějších screeningových nástrojů cílených na projevy PAS na světě. Je určený pro děti ve věku 6-17 let (v klinické praxi se používá i u mírně mladších dětí) bez poruchy intelektu nebo s lehkou poruchou intelektu. Obsahuje 27 položek, které jsou skórovány na tříbodové škále.

          Dotazník mohou vyplňovat rodiče a pedagogové.

          Výsledky testu vycházejí ze studie ze Švédska a České republiky. 

          © Ehlers, Gillberg, Wing, 1999

          Test na AutismPortu publikujeme s laskavým svolením prof. Christophera Gillberga, děkujeme.

          Test byl přeložen specialistou v oboru.

          Zobrazit více  long arrow icon

          Prosím, přečtěte si následující tvrzení a označte odpověď, zda se chování vašeho dítě odlišuje od chování ostatních dětí jeho věku.

          Ne – chování je běžné, srovnatelné s vrstevníky;

          Někdy- chování je mírně či v některých situacích odlišné oproti vrstevníkům;

          Ano – chování je velmi odlišné oproti vrstevníkům.

          Působí staromódně, přemoudřele nebo předčasně vyspěle.

          Ostatní děti ho/ji považují za „výstředního profesora“.

          Žije ve svém vlastním světě s úzce vyhraněnými, specifickými (intelektuálními) zájmy.

          Sbírá fakta o určitých předmětech/tématech (má dobrou mechanickou paměť), ale mnohdy nerozumí jejich významu

          Dvojznačné a metaforické výroky má sklon chápat doslovně.

          Má odlišný styl komunikace. Používá formální, šroubovaný, hnidopišský, staromódní a/nebo „robotický“ jazyk.

          Vymýšlí si svá vlastní slova a výrazy.

          Má odlišný tón hlasu nebo způsob řeči.

          Vydává neúmyslně zvuky (odkašlává, zavrčí/zabručí, mlaská, pláče nebo křičí).

          Je překvapivě dobrý/á v některých věcech a překvapivě slabý/á (nešikovný/á) v jiných.

          Řeč používá přirozeně, ale selhává v přizpůsobení se sociálním kontextům nebo potřebám různých posluchačů.

          Postrádá empatii.

          Dělá naivní a netaktní poznámky.

          Oční kontakt navazuje neobvyklým způsobem.

          Přeje si být společenský/á, ale selhává v navazování vztahů s vrstevníky.

          Chce být s jinými dětmi, ale pouze za jeho/jejích podmínek.

          Nemá nejlepší/ho kamarádku/kamaráda.

          Postrádá „zdravý selský rozum“.

          Neumí hrát společenské hry – chybí mu/jí cit pro týmovou spolupráci, dává své „vlastní góly“ (poškozuje při hře sám/sama sebe).

          Gesta a/nebo pohyby jsou neobratné, špatně koordinované, nemotorné a/nebo zvláštní.

          Objevují se u něho/ní neúmyslné mimické výrazy, gesta nebo pohyby.

          Má potíže s dokončováním jednoduchých, každodenních činností z důvodu mimovolného opakování určitých úkonů nebo myšlenek.

          Má své speciální rutiny (postupy), trvá na jejich uplatňování beze změny.

          Projevuje zvláštní, úzký vztah k některým předmětům.

          Bývá šikanován/a ostatními dětmi.

          Mimika je výrazně neobvyklá.

          Držení těla je výrazně neobvyklé.

          This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.