Instrukce k vyplnění:

Dotazník by měli vyplnit rodiče, pečovatelé nebo učitelé, kteří byli v častém (každodenním) kontaktu s dítětem během posledních šesti měsíců.

Čtěte, prosím, pozorně každou otázku a zodpovězte ji dle svého nejlepšího uvážení. Správné a špatné odpovědi zde neexistují. Při vyplňování, prosím, přemýšlejte o chování dítěte za posledních šest měsíců a pak se rozhodněte pro určitý skór.

U každé otázky si můžete vybrat ze čtyř možných variant:

1 = nepravdivé, nesedí
2 = trochu pravdivé, trochu odpovídá
3 = většinou pravdivé, většinou odpovídá
4 = velmi pravdivé, vystihující

Nutkavě se vzpírá plnění požadavků na něj/ni kladeným a vyhýbá se jim.

Stížnostmi na nemoc nebo fyzickou nezpůsobilost se snaží vyhnout požadavkům.

Má silnou potřebu mít vše pod kontrolou.

Shledává každodenní povinnosti za nesnesitelně stresující.

Říká ostatním dětem, jak by se měly chovat, ale sám/sama necítí potřebu tato pravidla dodržovat.

Napodobuje způsoby chování a zvyky dospělých.

S obtížemi vyhoví požadavkům, pokud nejsou pečlivě a s rozmyslem předkládány.

Přebírá role nebo charakteristiky (z TV/reálného života) a "přehrává je".

Málo pociťuje stud nebo zahanbení.

Vymýšlí fantazijní světy a hry, které přehrává.

Dokáže obejít druhé a přimět je k tomu, aby dělali, co on/ona chce.

Zdá se, že si neuvědomuje rozdíl mezi sebou a autoritou.

Je-li na něj/ni vyvíjen tlak, aby něco udělal/a, přestane se ovládat.

Má rád/a, když je pochválen/a za dobře odvedenou práci.

Velmi rychle mění nálady.

Ví, co má udělat nebo říci, aby konkrétní osobu naštval/a.

Zaměřuje se na určitou osobu nebo ji obviňuje.

Popírá chování, kterého se dopustil/a, i když je přistižen/a přímo při činu.

Zdá se, jako by jeho/její nepozornost a roztěkanost pramenila „zevnitř“.

Snaží se udržet si reputaci u svých vrstevníků.

Používá pobuřující nebo šokující chování, aby si tím něco vydobyl/a.

Na malé podněty reaguje záchvaty extrémních emocí.

Sociální interakce si musí řídit podle svého.

Raději vstupuje do interakce v přejaté roli nebo komunikuje skrze rekvizity/hračky.

S dospělými se pokouší si vyjednat lepší podmínky.

Jako malé dítě byl/a pasivní a bylo obtížné ho/ji zaujmout a zapojit do činnosti.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.