Luke a jeho příběh (2012) - recenze filmu

Luke a jeho příběh
(2012)

(originální název: The Story of Luke)
Hodnocení ČSFD: 72 %
Hodnocení IMDb: 7,2/10

O filmu:
Pětadvacetiletý autista Luke žije v opatrovnictví svých prarodičů. Po smrti babičky se mu však zhroutí svět, neboť je i se svým senilním dědečkem přidělen do péče pochybných příbuzných, kteří s nimi nemají vůbec žádnou trpělivost. Před odchodem do domova důchodců stihne dát starý muž Lukovi poslední radu: „Sežeň si práci. A ženu. Postav se na vlastní nohy. Buď chlap!" Luke tak poprvé v životě stojí před posláním. Musí začít hledat. (zdroj: oficiální text distributora)

Recenze:

Dle mého názoru se film pokouší o jakousi sondu do života chlapce s autismem, která je obohacená o spoustu legračních scén, odrážejících se v pravdomluvnosti a absence Lukovi ironie. Lou Taylor Pucci, který ztvárnil hlavní postavu Luka, hraje velmi přesvědčivě. Ve filmu však nejde jen o něj, ale hlavně o nepřiměřené reakce okolí na chování hlavního hrdiny, které ho neustále bere jako malého, hloupého a nesvéprávného kluka, co nic neumí. Ale opak je pravdou. Luke je šikovný, chytrý (a ví to o sobě), má velkou snahu začlenit se do společnosti a žít normální život se vším všudy. Myslím, že toto téma je i v dnešní době hodně diskutované. Autismus totiž neznamená „být postižený“, ale „vnímat svět jinak“.

Luke a jeho svět je lehce poetickým snímkem vyprávějícím příběh neobyčejného mladého muže, který se doslova drží rady svého dědečka před smrtí. Čekají ho nástrahy, dobrodružství i proniknutí do temných zákoutí lidské duše. Luke má ale svůj cíl, jde si za ním a nic nevzdává. Sám říká, že každý má sny a život je o jejich plnění. A má pravdu. (autorka: Bc. Martina Vejsová, Poradkyně střediska včasné intervence NAUTIS, 16.11.2021)

Oficiální trailer filmu:

Názory

Napsat svůj názor: