„I práce v IT je čím dál náročnější na komunikaci s lidmi" - sdílí své zkušenosti klientka s PAS
Datum publikace
12. 01. 2021Aktualizováno
03. 02. 2021
Dlouhou dobu mi hodně pomáhala kolegyně. Byly jsme spolu v týmu jenom my dvě. Dalo by se říct, že dělala něco jako překladatele.
Já řešila ty technické věci, ona komunikaci. Nechtěla programovat, nebavilo jí procházet logy a zjišťovat příčiny chyb, já zase nechtěla chodit po schůzkách a mluvit s lidmi. Ona měla schopnost mi porozumět lépe než ostatní, asi měla také víc trpělivosti. Když jsem potřebovala někomu něco říct, vysvětlila jsem to jí a ona to přeložila ostatním tak, aby to pochopili. A naopak mi dokázala vysvětlit informace od jiných kolegů. Šéf byl rád, že se tak doplňujeme a že se se mnou někdo dokáže domluvit.
Po změně organizační struktury jsme skončily každá jinde a na schůzky jsem musela chodit sama a uvědomila jsem si, jak velký je to problém, když tam nemám někoho, kdo by mi s tím pomohl. Přijde mi, že i práce v IT je čím dál víc náročná na komunikaci s lidmi. I od vývojáře se čeká, že se bude umět domluvit se zákazníkem, nestačí jen umět programovat. Nevím, jak to budu zvládat v budoucnu.
👉 O tom, jakým výzvám a problémům můžou lidé s PAS při komunikaci čelit, si můžete přečíst v článku Jak mám poznat při konverzaci, že jsem na řadě?
👉 Úskalí rozhovorů zažívá i neviditelná Poppy, hlavní hrdinka komiksového seriálu věnovaného (nejen) ženám na spektru.
Zdroj fotografie:
- Wall Boat. „Laptop keyboard.“ August 15, 2017. Online image. CC BY-NC-ND 2.0. Použito na web 20. 1. 2021. Dostupné z: https://www.flickr.com/photos/wallboat/36191698460


Máte námět na vylepšení, něco Vám nefunguje, nebo nám chcete pouze něco vzkázat? Napište nám
Názory