„I práce v IT je čím dál náročnější na komunikaci s lidmi" - sdílí své zkušenosti klientka s PAS


Dlouhou dobu mi hodně pomáhala kolegyně. Byly jsme spolu v týmu jenom my dvě. Dalo by se říct, že dělala něco jako překladatele.

Já řešila ty technické věci, ona komunikaci. Nechtěla programovat, nebavilo jí procházet logy a zjišťovat příčiny chyb, já zase nechtěla chodit po schůzkách a mluvit s lidmi. Ona měla schopnost mi porozumět lépe než ostatní, asi měla také víc trpělivosti. Když jsem potřebovala někomu něco říct, vysvětlila jsem to jí a ona to přeložila ostatním tak, aby to pochopili. A naopak mi dokázala vysvětlit informace od jiných kolegů. Šéf byl rád, že se tak doplňujeme a že se se mnou někdo dokáže domluvit.

Po změně organizační struktury jsme skončily každá jinde a na schůzky jsem musela chodit sama a uvědomila jsem si, jak velký je to problém, když tam nemám někoho, kdo by mi s tím pomohl. Přijde mi, že i práce v IT je čím dál víc náročná na komunikaci s lidmi. I od vývojáře se čeká, že se bude umět domluvit se zákazníkem, nestačí jen umět programovat. Nevím, jak to budu zvládat v budoucnu.


👉 O tom, jakým výzvám a problémům můžou lidé s PAS při komunikaci čelit, si můžete přečíst v článku Jak mám poznat při konverzaci, že jsem na řadě? 

👉 Úskalí rozhovorů zažívá i neviditelná Poppy, hlavní hrdinka komiksového seriálu věnovaného (nejen) ženám na spektru. 

Zdroje

Zdroj fotografie:

Nautis bannerNautis banner

Názory

Napsat svůj názor:

Vážíme si každého vašeho názoru. Vyhrazujeme si právo na nezveřejnění.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.