Pobytové služby
Umístění klientů s PAS do pobytové sociální služby – s jakými dotazy se v praxi nejčastěji setkáváme?
20. 11. 2021
Pracuji jako ředitelka domova se zvláštním režimem při NAUTIS, který je jednou z forem pobytových služeb. Díky svému působení mám za sebou spoustu rozhovorů s klienty či s jejich opatrovníky, kteří mají zájem o umístění své nebo svého opatrovance do některé z pobytových sociálních služeb. V následujícím textu se pokusím zodpovědět nejčastější dotazy, se kterými se na mne obrací.
Naše cesta k umístění dcery Anny do chráněného bydlení
02. 09. 2021
Rozhodnutí o umístění dítěte s PAS do chráněného bydlení může být pro rodiče nesmírně těžké a náročné. Z dlouhodobého hlediska se ale může ukázat jako nejlepší možností - pro spokojenost dítěte i pro rodiče samotné. Ukázalo se to i v případě Aničky, která si v chráněném bydlení rychle zvykla a je v něm spokojená. O cestě své dcery do nového domova vypráví maminka Pavla.
Jak rozpoznat klienta s potřebou vyšší míry podpory
21. 04. 2021
Samotný autismus není rozhodující pro míru podpory. Rozhodující je chování člověka s PAS - jak se může zapojit do společnosti, jak je schopen komunikovat a nakolik okolí vyhodnocuje jeho chování jako ohrožující či obtěžující. V současné době neexistuje v ČR ucelený systém na rozpoznávání míry podpory v souvislosti s výskytem problémového chování člověka s PAS.
Rozdílnost v přístupech asistentů ke klientovi – kdy může škodit a jak z ní naopak můžeme těžit?
16. 04. 2021
„I když asistenti v profesním životě mají stejný cíl, a to dobro klienta, každý dobro v něčem jiném. Je tedy normou, že v soužití asistentů a klientů dochází k nespokojenostem. Naší úlohou není nespokojenosti vymazat, ale poskytovat služby tak, aby nespokojenosti byly co nejmenší a zároveň je neustále vyvažovat zážitky, kde klient s asistentem naopak prožijí spokojenost a klid."
Máte námět na vylepšení, něco Vám nefunguje, nebo nám chcete pouze něco vzkázat? Napište nám
NAPIŠTE NÁM