„I práce v IT je čím dál náročnější na komunikaci s lidmi" - sdílí své zkušenosti klientka s PAS


Dlouhou dobu mi hodně pomáhala kolegyně. Byly jsme spolu v týmu jenom my dvě. Dalo by se říct, že dělala něco jako překladatele.

Já řešila ty technické věci, ona komunikaci. Nechtěla programovat, nebavilo jí procházet logy a zjišťovat příčiny chyb, já zase nechtěla chodit po schůzkách a mluvit s lidmi. Ona měla schopnost mi porozumět lépe než ostatní, asi měla také víc trpělivosti. Když jsem potřebovala někomu něco říct, vysvětlila jsem to jí a ona to přeložila ostatním tak, aby to pochopili. A naopak mi dokázala vysvětlit informace od jiných kolegů. Šéf byl rád, že se tak doplňujeme a že se se mnou někdo dokáže domluvit.

Po změně organizační struktury jsme skončily každá jinde a na schůzky jsem musela chodit sama a uvědomila jsem si, jak velký je to problém, když tam nemám někoho, kdo by mi s tím pomohl. Přijde mi, že i práce v IT je čím dál víc náročná na komunikaci s lidmi. I od vývojáře se čeká, že se bude umět domluvit se zákazníkem, nestačí jen umět programovat. Nevím, jak to budu zvládat v budoucnu.


👉 O tom, jakým výzvám a problémům můžou lidé s PAS při komunikaci čelit, si můžete přečíst v článku Jak mám poznat při konverzaci, že jsem na řadě? 

👉 Úskalí rozhovorů zažívá i neviditelná Poppy, hlavní hrdinka komiksového seriálu věnovaného (nejen) ženám na spektru. 

Zdroje

Zdroj fotografie:

Názory

Napsat svůj názor:

Vážíme si každého vašeho názoru. Vyhrazujeme si právo na nezveřejnění.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Máte námět na vylepšení, něco Vám nefunguje, nebo nám chcete pouze něco vzkázat? Napište nám.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

NAPIŠTE NÁM
Tento web používá k chodu cookies.