heart icon

Líbí se vám naše práce?

Podpořte web AutismPort a pomozte společně s námi světu porozumět autismu a lidem s autismem porozumět světu.

Vaší pomoci si velmi vážíme.

Pomůžu vám
Autismport
0
Všechny novinky
NovéPřečtené
      další aktuality
      další aktuality
      • aktuality
      • o autismu
        Typické projevy Typické projevyPříčiny autismu Příčiny autismuMozek MozekDiagnostika DiagnostikaAutismus v číslech Autismus v číslechPřidružené obtíže Přidružené obtížePodpora a služby Podpora a službyRodina RodinaTerapie TerapieVzdělávání VzděláváníSelfadvokacie SelfadvokacieZdraví ZdravíSpánek Spánek
      • časté dotazy
         Intervence, terapie a léčbaVzdělávání VzděláváníVztahy v rodině, výchova a komunikace Vztahy v rodině, výchova a komunikaceSociální služby Sociální službyZaměstnání ZaměstnáníSociální a finanční podpora Sociální a finanční podporaZdravotní problematika Zdravotní problematikaOdpovědi lidí s autismem Odpovědi lidí s autismemJiné Jiné
      • místa podpory
      • testy
      0
      Všechny novinky
      NovéPřečtené
          další aktuality
          další aktuality
           napište nám
           podpořte nás

          Máte námět na vylepšení, něco Vám nefunguje, nebo nám chcete pouze něco vzkázat? Napište nám

          This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

          NAPIŠTE NÁM
          kontaktyo projektuautořiPrávní informaceDotazník
          nastavení cookies
          cookies
          © 2025 Národní ústav pro autismus, z.ú.,
          všechna práva vyhrazena
          Preference cookies: pro nejpohodlnější prohlížení webu
          Aby naše webové stránky zůstaly tak, jak je znáte, potřebujeme od Vás souhlas se zpracováním souborů cookies tj. malých souborů, které se Vám ukládají v prohlížeči. Slibujeme, že Vaše data u nás budou v bezpečí.

          Nechcete-li i přes to uchovávání dat povolit, stačí .
          Technické, pro základní funkčnost stránek
          Nutné cookies pro správnou funkčnost webu. Data se automaticky mažou po Vašem odchodu.
          Analytické, pro analýzu a optimalizaci webu
          Abychom byli schopni pro Vás stránky optimalizovat a zpříjemnit tak Vaši návštěvu. Díky těmto datům víme, co Vás na stránce nejvíce a nejméně zaujalo. Tento sběr je plně anonymní.
          Preferenční, pro zobrazení stránek na míru
          Díky preferenčím cookies Vám dokážeme stránky zobrazit např. ve Vašem jazyce, nebudete tedy muset zbytečně překlikávat.
          Marketingové, pro zkrocení nerelevantní reklamy
          Díky souhlasu s touto částí jsme schopni zobrazovat reklamu na naše produkty. Nebude Vás tedy pronásledovat otravná nerelevantní reklama.
          Více o uchovávání souborů cookies
          1. Domů
          2. Vše o autismu
          3. Podpora a služby
          4. Sociální rehabilitace
          5. Musím si dávat pozor aneb nabídka pojištění po telefonu

          Musím si dávat pozor aneb nabídka pojištění po telefonu

          Autor:
          Elenrin
          Datum publikace
          26. 02. 2021
          Aktualizováno
          13. 12. 2021
          sdílet:

          • Informace
          • Články
          Typické projevyTypické projevy
          Zájmy a hraSociální chováníSenzorická integraceOpakující se chováníKomunikaceEmoční reaktivitaAdaptabilita
          Příčiny autismuPříčiny autismu
          Genetika
          MozekMozek
          NeurobiologieSpecifika myšleníIntelekt
          DiagnostikaDiagnostika
          Testy a testovací metodyProces diagnózyScreening
          Autismus v číslechAutismus v číslech
          Přidružené obtížePřidružené obtíže
          Podpora a službyPodpora a služby
          Asistenční službyKonzultacePobytové službyJak najít adekvátní podporu?Včasná intervenceSvéprávnostSociální rehabilitaceFinanční a sociální podporaPrávní podporaOdlehčovací služby
          RodinaRodina
          Sourozenci osob s PASRodičovství osob s PASRodiče
          TerapieTerapie
          Sociálně komunikační nácvikyDílčí metodyABAPsychoterapieLogopedieAugmentativní a alternativní komunikace
          VzděláváníVzdělávání
          Vysoká školaStřední školaZákladní školaMateřská škola a předškolní vzděláváníPedagogŽáci a studentiLegislativa
          SelfadvokacieSelfadvokacie
          ZdravíZdraví
          Gastrointestinální systémSexualitaDuševní pohodaVitamínyZdraví a autismus
          SpánekSpánek
          Asistenční službyKonzultacePobytové službyJak najít adekvátní podporu?Včasná intervenceSvéprávnostSociální rehabilitaceFinanční a sociální podporaPrávní podporaOdlehčovací služby
          Musím si dávat pozor aneb nabídka pojištění po telefonu


          Nedávno mi volalo neznámé číslo. Už třetí den, vždy kolem oběda. Nesnažila jsem se googlit, kdo mi volal, poznala jsem prvních pět čísel, tak jsem předpokládala, že to bude z banky, ale zároveň jsem čekala hovor kvůli práci. Tentokrát jsem telefon stihla zvednout.

          Poslechněte si článek také v audio verzi (čte Pavla Hradecká)
          AutismPort · Musím si dávat pozor aneb nabídka pojištění po telefonu


          Paní se představila. Zeptala se, jestli mám čas, odpověděla jsem, že mám. Řekla mi, že hovor bude nahráván a zda s tím souhlasím. Takže mi volají jako klientovi, jinak by mě nenahrávali. Po odsouhlasení paní pokračovala: „Funguje vám vaše karta?“ Začala jsem přemýšlet, kde kartu vlastně mám? Kdy jsem ji použila naposledy? Nemohla jsem ji někde ztratit? Je s nějakou platbou problém? Naposledy jsem platila asi něco přes internet, ale číslo karty si pamatuji a při placení přes internet ji nepotřebuji mít u sebe. Mohl se někdo dostat k údajům ke kartě a zneužít je? Zeptala jsem se: „Je s kartou nějaký problém?“

          Paní začala mluvit o pojištění karty. Já pořád přemýšlela, jestli opravdu moje karta funguje bez problémů. Potom ode mě chtěla vědět asi výši částky, na kolik bychom to pojištění nastavily. Ale já přece nechci nic nastavovat. Řekla jsem jí, že nechci pojištění. Paní se zeptala, proč nechci v případě ztráty nebo odcizení karty a svých osobních věcí aby mi uhradili škodu? Nevím, jaká slova přesně použila, ale z její otázky jsem měla pocit, že jsem naprosto hloupá, když tak skvělou nabídku odmítám. Je snad špatně odmítnout? Vždyť nic nepotřebuju. Vůbec nevím, o čem vlastně doteď mluvila. Když jsem dlouho nereagovala, začala mi k tomu zase něco vysvětlovat. Opět mě zahrnula spoustou informací, ze kterých jsem moc nepochopila. Jaká je pravděpodobnost ztráty nebo odcizení, když jsem teď pořád doma? Třeba je to dobrá věc. Ale já to potřebuju vidět napsané, abych tomu rozuměla. Tak jsem jí požádala: „Můžete mi informace poslat e-mailem?“ Chvíli se mě ještě pokoušela přesvědčovat, zase k tomu sdělila spoustu informací, kterým jsem vůbec nerozuměla. Řekla jsem jí, že nechci nic sjednávat po telefonu, to bylo nutné ještě několikrát zopakovat. Pak mi oznámila, že informace najdu na webových stránkách a telefonát skončil.

          Nebezpečí nejen pro lidi s Aspergerovým syndromem

          Když bylo po všem, uvědomila jsem si, jak hrozné to vlastně je. Nemám problém odmítnout, když mi volá nějaký průzkum, když někdo nabízí něco, co nechci. Ale v tomhle případě mě to zaskočilo, protože jsem to vůbec nečekala, čekala jsem telefonát kvůli práci. A i když mi volali v minulosti jako klientovi, tak mi nevolalo callcentrum, ale paní z pobočky, která se mnou jednala normálně a nic nevnucovala.

          Odmítla jsem nabídku úspěšně, nenechala jsem si nic vnutit. Ale došlo mi, jak snadné může být někomu vnutit něco, co nechce. A nemusí jít ani o člověka s Aspergerovým syndromem, ale staršího člověka nebo někoho, kdo hůř slyší. Informace, že mám AS, mi pomohla uvědomit si, že mívám potíže porozumět informacím v mluvené formě. Proto vím, že musím chtít všechno písemně a že musím mít dostatek času na rozmyšlení, možnost rozhodnout se v klidu doma. Několikrát během toho telefonátu byla paní připravená to už rovnou nastavovat, sjednávat, aniž bych já chápala, co přesně. Dost mě překvapilo, že chybí nějaká brzda, jako třeba nutnost podpisu, že stačí jen souhlas po telefonu.

          V minulosti jsem pracovala s marketingovými kampaněmi. Přes internetové bankovnictví jsem napsala poradkyni, jestli je možné u mého účtu nastavit, že nechci být kontaktována telefonicky s nabídkami. Během chvíle mi to nastavila, tak už bych se do podobné situace nemusela dostat. Bez zkušenosti by mě nejspíš nenapadlo o to požádat. Asi bych si měla hovory z neznámých čísel pro jistotu sama také nahrávat, abych si mohla zpětně přehrát, čemu jsem nerozuměla.

          👉 K přečtení doporučujeme také článek Jednání s úřady - možnosti podpory.
          👉 Zaujmout by vás také mohlo „Zařizování na úřadech je jako plnění úkolu v RPG hře" - popisuje své zkušenosti klientka s PAS.
          Zdroje

          Zdroj fotografie:

          • J Stimp. „An Animated Phone Call“ August 31, 2016. Online image. CC BY-NC-ND 2.0. Použito na webu 26. 2. 2021. Dostupné z: https://www.flickr.com/photos/128539140@N03/30961057850
          Nautis bannerNautis banner

          Názory

          Napsat svůj názor:

          Vážíme si každého vašeho názoru. Vyhrazujeme si právo na nezveřejnění.

          This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.